Mitt i mötet...

När jag var ganska ny på mitt nuvarande jobb skulle jag på ett ganska viktigt möte.
Vi satt i ett konferensrum, jag och en kvinnlig kollega och flera män.
Eftersom jag var ny ville jag gärna göra ett gott intryck på alla och vara så trevlig som möjligt, så en bit in i mötet erbjöd jag mig att fylla på kaffetermosen och gick iväg och fixade det.
Jag hörde att alla tystnade lite när jag gick ut ur rummet men tänkte inte jättemycket på det. När jag kom tillbaka såg jag en stor röd fläck på stolen som var min.
Jag hade gul kjol och hade blött igenom massor...
Blev så generad så att jag inte visste vad jag skulle göra eller vart jag skulle ta vägen.
Till sist ställde jag bara ifrån mig termosen och sköt undan stolen som jag hade suttit på, slog mig ned väldigt försiktigt på kanten till en annan stol. Jag tror att jag resonerade som att det skulle bli ännu värre om jag sprang iväg till toa och var borta för länge.
Jag minns inget av vad vi pratade om på mötet efter det för jag var så generad att jag kunde ha dött.
Efteråt sträckte min kvinnliga kollega över sin väldigt exklusiva kavaj till mig så att jag kunde skyla fläckarna med den.
Det kommer jag aldrig att glömma, hur hon hjälpte en medsyster i nöd.
Jag städade självklart bort fläcken sedan...

/Rebecka

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0