Mensglädje!

Jag fick min mens när jag var 12, tre dagar innan lucia. Och vem skulle vara lucia då? -Just det,jag! Jag skulle stå längst fram och sjunga solo och läsa dikter inför 100 personer,med mens och i vitt lucia linne! Alla skulle kolla på mig! Jag började såklart hetsa upp mig och såg framför mig hur min fina vita klänning blev alldeles röd vid rumpan när jag stod och sjöng inför alla människor.Dagen före lucia drömde jag till och med om det. På lucia morgonen var jag livrädd,och laddade upp med dubbla super bindor!

Självkklart så blödde det inte igenom och jag kände mig mest dum efteråt som hade hetsat upp mig så. Det finns en till sak jag skulle kunna berätta om mens. Jag tränar väldigt mycket,6-7 ggr i veckan.Det kan resultera i att man inte får mens. Hela 2008 och halva 2009 hade jag mens sammanlagt 3 ggr.Jag fick helt enkelt välja mellan att dra ner på träningen och få mens,eller att fortsätta och inte ha mens.Jag valde det sistnämnda. Men för några månader sedan så slog det mig. Tänk om jag inte kommer kunna att få barn? Jag fick panik och tog bort en,ibland två träningsdagar i veckan. Och sakta men säkert kom mensen tillbaka. Så till skillnad ifrån många andra,så jublar jag när jag får mens.

Det pågår visserligen bara i två till tre dagar,och blöder väldigt lite,men det är åndå mens! Det kallar jag mens glädje!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0