mens på picknicken

Dag tio på min p-piller-karta och utan att fråga om lov tittar mensmonstret förbi. Nu förstår jag plötsligt varför jag känt mig som gravid de senaste två veckorna. De nya pillren gör tydligen som de vill med min menscykel och innan jag vet ordet av känner jag blodet rinna mellan benen på mig och ingen är fulare än jag. Fan också! Min plan om en skön dag på stranden har plötsligt tappat sin charm och nu känner jag mig istället uppsvälld och äcklig. Som så många gånger förr trotsar jag situationen och fixar picknick som dessvärre slutar i blodbad i form av väl synliga fläckar i bak på klänningen. Väl hemma blir jag arg för att ingen har sagt något, men tackar i tystnad den som besparade mig helvetet att veta. Jag har exponerat min mens för hela Avenyn så nu tänker jag gå ner till Hemköp och tröstköpa en chokladkaka. Ska bara byta om först!

/Linda, 26

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0