MENS, MENS, MENS, MENS!

För några veckor sedan satt jag i bilen på väg in från landet och hamnade på P3 Star där de hade tillägnat 2 timmar till ett program om bara MENS…och även fast jag satt ensam i bilen så rodnade jag lite…. Hur sjukt är inte det? Ringde en tjejkompis och bad henne lyssna också och gud så vi fnissade. Men, faktum kvarstår – när programmet var slut så var det lite befriande. Det hade snackats så mkt mens och pinsamheter att det nästan inte var pinsamt längre…

För några dagar sedan fick jag en länk (http://www.rkuf.se/section.php?type=4&article=1775) skickad till mig av samma tjejkompis som jag pratade med i telefon den där dagen i bilen, länken gick till Röda Korsets Ungdomsförbund som tillsammans med Libresse driver en kampanj och en tävling om att våga bryta tabun och våga uttrycka sig själv och så har Röda Korsets förbundsordförande skrivit ett långt debattinlägg på hemsidan om just mens och relaterade frågor.

Vet inte vad jag vill säga med detta mer än att det känns som att MENS förföljer mig, överallt och att jag plötsligt blivit imun känns det som…. Jag har gått från att tycka att det är pinsamt till att inte ens bry mig, det rör mig inte i ryggen! MENS, MENS , MENS, MENS… Jag kan säga ordet hur många gånger som helst och inget händer, jag rodnar inte. Och det är sååå himla skönt.

Tack för att frågan lyfts säger jag bara – det ska ju inte vara pinsamt att prata om. Jag har iaf varit inne på Libresse sajt och skickat in ett bidrag och jag tycker fler borde göra det. Fler borde fatta hur skönt det är att inte tycka saker som mens är pinsamt. Shit vad jag är impad över mensdebbaten, jag vet inte varifrån det kommer, men det ska snackas mer om det!!!

Viola!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0