Fint skrivet!

Chic:

Tittar ut genom mitt fönster Det känns som en regnig dag i världen Som det alltid gör för mig tre dagar varje månad Timmarna går långsammare Huvudet är tungt och jag kan knappt resa mig Fosterställning är min vän

Min man håller mig ömt Han vet att hela världens sorger vilar på mig, för tre dagar Varför är det alltid så att jag vill rädda världen just då? Vilken tråkig superhjälte jag skulle bli Men jag är i alla fall inte ett mens-monster som vännerna räds för och som folk helst låser in Nej bara en bedrövlig girl-power ikon med snörvlig näsa, men endast för tre dagar.

När solen skiner i mitt fönster igen så är den gråa superhjälten som bortblåst Nu står där en färgfull mamma, dotter, fru och kvinna Hon är jag och hon är du

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0