En begagnad tampong

Jag hade sovit över hos min kille och stressade helt sjukt mycket för att jag hade försovit mig till jobbet.
Vi hade inte haft sex, för jag hade mens, och jag gillar inte att prata om det så jag försökte sköta det snyggt och sa att jag bara inte ville.
Han hade redan gått, och jag åt frukost samtidigt som jag borstade tänderna och sminkade mig och fixade med en miljard andra saker.
Jag bytte tampong, men det var inte förrän vid lunchtid på jobbet som jag kom på att jag måste ha glömt att slänga tampongen så att den låg kvar på badrumsgolvet.
Blev helt kall i hela kroppen och kunde inte tänka klart på en lång stund.
Jag skulle inte hinna hem från jobbet på lunchen eftersom det var mer än en halvtimme, och jag var rädd för att få skäll om jag kom för sent tillbaka till jobbet.
Mådde så himla dåligt hela eftermiddagen över det där, särskilt som vi alltid brukade höras under dagen med sms osv, men han hörde inte av sig, och exakt klockan fem sprang jag som en dåre till tunnelbanan och skyndade mig så mycket jag bara kunde hem till honom.
Han hade i alla fall hunnit före, hämtat sina träningskläder och gått och tränat.
Och tampongen var borta från golvet.
Jag skämdes så att jag kunde ha dött och åkte hem, tänkte att vi nog aldrig skulle träffas igen.
Men det gjorde vi.

/Sandra

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0