Tankar om mens

När jag hör ordet mens börjar min hjärna arbeta på högvarv. Hur många dagar är det kvar innan helvetet bryter loss igen? Hur länge är det kvar tills jag önskar att jag vore en kille i stället. För mig innebär mens obeskrivliga smärtor. Det hugger i magen och nedre delen av ryggen. Jag svimmar och mår illa. Det snurrar och susar i huvudet och värker i hela kroppen. Killar, ni vet inte hur bra ni har det! Tänk om man fick slippa det här och utan att skämmas slänga sig på soffan, rapa och klia sig i skrevet istället.

Men när jag tänker efter så är det bara en vecka i månaden. De resterande tre veckorna älskar jag att vara tjej. Vi lever längre, vi är bättre på att lyssna och bättre på att ratta bilen ute i trafiken. Och erkänn, världen skulle inte vara vad den är idag utan oss tjejer. Männen kan tro vad de vill, men det är tack vare oss som vi lever i en underbar värld, en karl hade aldrig grejat det.

Så okej då, om en helvetes-vecka i månaden är vad jag måste betala för att vara tjej så är det värt det. Jag skulle aldrig offra girl-powern för att få slänga mig på soffan och släppa en fjärt. Tänk bara på hur illa det luktar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0