En lista om mens

En lista på saker som jag önskar att jag hade vetat när jag fick min första mens:

Ibland blöder man jättemycket och ibland nästan inget, och det är inget konstigt med det.
Ibland har man mens bara tre dagar och ibland sju eller åtta, det är heller inget konstigt.
Det är inte ok att skylla på att man är sur för att man har mens för det behöver man inte vara.
Om man har ont kan man ta en Ipren och äta något med mycket socker i så går det över.
Man behöver inte alls låta bli att bada bara för att man blöder eftersom det finns tamponger. Och alla kan använda tampong, teens också.
Man kan ha sex när man har mens.

Hallå please bara avdramatisera alltihop, det är ingen stor grej!


Kommentarer
Postat av: Ang

Jag kom ihåg när jag fick min mens, jag var 12 år. Nästan först i klassen och bodde med min pappa. Jag kom ihåg att jag brukade tvätta alla mina trosor för hand för att jag tyckte det var så pinsamt om jag skulle lägga dom i tvätten. Och inte heller kunde jag köpa bindor eller tamponger i affären där jag bodde för att det är en sån liten ort så jag tog busse 30 min därifrån för att köpa på ett annat apotek. Haha, ingen skulle ju få veta!

2009-08-21 @ 20:12:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0